تغذیه و سلامتی

محمد زمانی مقدم

تغذیه و سلامتی

محمد زمانی مقدم

تغذیه و سلامتی

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۴ ثبت شده است


مسواک زدن و نخ دادن کشیدن؛ دو راهکار مرسوم برای محافظت از دندان ها هستند؛ اما فکر می کنید استفاده از همین دو شیوه به تنهایی می تواند سلامت دندان های ما را تضمین کند؟ روشن است که پاسخ چنین سؤالی منفی است، برای داشتن دندان هایی سفید و سالم که لبخندی زیبا را به ما هدیه می دهند باید تغییراتی در سبک زندگی و به خصوص رژیم غذایی ایجاد کرد.

بنابراین، اگر می خواهید مخارج سرسام آور دندان پزشکی را تجربه نکنید و به صورتی طبیعی دندان هایی سالم داشته باشید، گزارش ما را دنبال کنید تا با خوراکی هایی که تأثیری بی نظیر در حفظ سلامت دندان دارند آشنا شوید.

 

۰ نظر ۲۷ آذر ۹۴ ، ۲۳:۲۰
محمد زمانی مقدم


سردرد یکی از نشانه های شایع انواع بیماری ها به حساب می آید ؛ از یک سرما خوردگی ساده گرفته تا تومورها و خونریزی های مغزی همگی می توانند سر درد ایجاد کنند. بعضی سر دردها آنقدر آزاردهنده هستند که زندگی مان را مختل می کنند اما در عین حال بی خطر هم محسوب می شوند. در مقابل ، بعضی سردردها ممکن است خیلی آزاردهنده نباشند اما جان مان را به خطر بیندازند. اگر کنجکاو شده اید که بدانید سردردهای خطرناک و بی خطر چه علائمی دارند و چگونه برطرف می شوند ، حتما این مقاله را بخوانید. دکتر علیرضا یار احمدی ، متخصص بیماری های مغز و اعصاب معتقد است سردرد یک بیماری نیست بلکه یک نشانه محسوب می شود. این متخصص به شما می گوید که از میان نشانه هایی که با سردردتان همراه می شود ، کدام یک زندگی تان را تهدید می کند.

۰ نظر ۱۵ آذر ۹۴ ، ۲۲:۰۲
محمد زمانی مقدم



به حرف افرادی که به شما می گویند میوه را از رژیم غذایی خود حذف کنید، گوش ندهید. درست است که میوه ها سرشار از کالری و قند طبیعی هستند، اما همه چیز در کالری خلاصه نمی شود. هر کسی می داند یک عدد موز که 100 کالری دارد، بسیار سالم تر از یک بسته شیرینی کوکی رژیمی پر از مواد شیمیایی و شیرین کننده های مصنوعی است. اگر چه باید برای رژیم لاغری، مقدار کالری های مصرفی روزانه خود را بشمارید اما یک رژیم غذایی مناسب بدن شما را از غذاهای مغذی که موجب چربی سوزی و ساخت ماهیچه می شود، محروم نمی کند. بنابراین یادتان باشد، میوه دشمن شما نیست. بلکه برخی میوه ها موادی دارند که موجب چربی سوزی نیز می شوند که ما در اینجا تعدادی از آنها را برای شما نام برده ایم.

 

۰ نظر ۱۵ آذر ۹۴ ، ۲۱:۴۸
محمد زمانی مقدم