تغذیه و سلامتی

محمد زمانی مقدم

تغذیه و سلامتی

محمد زمانی مقدم

تغذیه و سلامتی

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است



· گیاهان دارویی تازه یا پودرشده را جایگزین نمک و چربی در برنامه غذایی خود کنید. می‌توانیم با اندکی خلاقیت، طعم‌های جدیدی در سفره غذایی‌مان ایجاد کنیم و کم‌کم، نقش نمک را در طبخ انواع غذاها کم‌رنگ کنیم. رزماری، پونه، شوید و آویشن، جزو معطرترین سبزی‌های با خاصیت دارویی هستند که می‌توانند جای نمک را برای طعم دادن به غذا، بگیرند.

 

۱ نظر ۲۱ مرداد ۹۴ ، ۱۷:۱۳
محمد زمانی مقدم


خیلی از مردم با هضم غذا مشکل دارند. یعنی بعد از خوردن غذا احساس سنگینی می‌کنند و دستگاه گوارششان آن‌طور که باید به وظیفه‌ی خود عمل نمی‌کند. در این بین خانم‌های باردار و همچنین افرادی که همیشه در حین غذا خوردن شتاب‌زده عمل می‌کنند بیشتر به چشم می‌خورند.

خوشبختانه روش‌های ساده و کارآمدی برای مقابله با مشکل هضم غذا وجود دارد. شما می‌توانید با تهیه کردن نوشیدنی‌های ساده‌ای به دستگاه گوارشتان در جهت هضم بهتر غذاها کمک کنید. در این مطلب 10 نوشیدنی مفید و مشکل‌گشا را معرفی می‌کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

 

۰ نظر ۰۸ مرداد ۹۴ ، ۰۱:۲۹
محمد زمانی مقدم


معمولا افرادی که تمایل به کاهش وزن دارند، به‌دنبال راه‌هایی برای افزایش متابولیسم یا سوخت‌وساز بدن خود می‌گردند تا بتوانند هرچه سریع‌تر و بیشتر، کالری دریافتی خود را بسوزانند. در حالت طبیعی، میزان سوخت‌وساز بدن آقایان، حتی در صورت استراحت، بیشتر از خانم‌ها است اما راه‌هایی برای بالا بردن متابولیسم بدن وجود دارد.

۰ نظر ۰۵ مرداد ۹۴ ، ۲۳:۱۲
محمد زمانی مقدم