تغذیه و سلامتی

محمد زمانی مقدم

تغذیه و سلامتی

محمد زمانی مقدم

تغذیه و سلامتی

۷ مطلب در فروردين ۱۳۹۳ ثبت شده است


مصرف مقادیر حساب شده مواد قندی در افراد مبتلا به دیابت (نوع 1 یا 2) تأثیر منفی بر روی کنترل دیابت آنها نخواهد داشت. با این وجود شیرین کننده های رژیمی نیز می تواند جایگزینی مناسب در افرادی باشند که مصرف شیرینی جات در آنها بالاست (مخصوصاً کودکان).

شیرین کننده رژیمی» انواع شیرین کننده های رژیمی

شیرین کننده های رژیمی به دو دسته " کالری زا" و "غیر کالری زا" تقسیم می شوند.


برای مشاهده به ادامه مطلب ... مراجعه نمایید.

۰ نظر ۳۰ فروردين ۹۳ ، ۱۰:۰۰
محمد زمانی مقدم

میگرنش که عود می‌کند، زندگی‌اش فلج می‌شود و سردرد و حالت تهوع امانش را می‌برد.


برای مشاهده به ادامه مطلب مراجعه نمایید

۰ نظر ۲۵ فروردين ۹۳ ، ۲۳:۱۷
محمد زمانی مقدم

وقتی مقدار هیستامین در بدن بالا می‌رود حالت خواب‌آلودگی و کسلی به وجود می‌آید. خرما جزء میوه‌ها محسوب می‌شود و دارای یک قند سالم است که، مصرف هر ۲ عدد خرما در روز یک واحد میوه محسوب می‌شود.


برای مشاهده به ادامه مطلب ... مراجعه نمایید.

۰ نظر ۲۱ فروردين ۹۳ ، ۰۹:۰۰
محمد زمانی مقدم

ماندن طولانی مدت شیر بر روی دندان‌ها موجب ایجاد پوسیدگی دندانی می‌شود، گفت: هنگام استفاده از خمیر دندان از سن 3 سالگی باید به اندازه یک نخود از آن برای کودک استفاده شود زیرا بلعیدن بیش از این مقدار موجب زرد شدن دندان‌ها می‌شود.


برای مشاهده به ادامه مطلب مراجعه نمایید..

۰ نظر ۲۰ فروردين ۹۳ ، ۰۹:۰۰
محمد زمانی مقدم

آنتی اکسیدان و فلانوئید سبزی شوید بهترین سد دفاعی در برابر سرطان و فرایند پیری است. شوید سرشار از کلسیم، آهن و منیزیم است که برای سالمندان، کودکان و خانم‌های باردار و شیرده بسیار مفید و مغذی است. جوشانده برگ و دانه این سبزی به دلیل دارا بودن عنصر آهن برای افراد مبتلا به "کم خونی" بسیار مفید است. هر ۱۰۰ گرم شوید تازه حدود ۸۵ گرم "ویتامین C" دارد به همین دلیل، مصرف این سبزی از ابتلا به بیماری‌های عفونی، تنفسی پیشگیری کند. شیرخانی خاطرنشان کرد: مصرف منظم شوید برای افرادی که مدام دچار سنگینی پس از صرف غذا می‌شوند، بسیار مفید است چون این گیاه یکی از بهترین مواد طبیعی هضم غذا و پیشگیری از نفخ است. شایان ذکر است؛ شوید موجب کاهش چربی خون می‌شود.

۰ نظر ۱۹ فروردين ۹۳ ، ۲۲:۲۵
محمد زمانی مقدم


عید نوروز با دید و بازدیدهای زیاد و سفرهای مختلفی همراه است. معمولا در تمام این دید‌و‌بازدیدها و سفرها،‌ خوراکی‌های مختلفی مصرف می‌شوند بنابراین اگر برخی بیماران یا افراد خاص، حواسشان به نوع تغذیه‌شان در این ایام نباشد، ممکن است شیرینی عید به کامشان تلخ شود...

به‌همین دلیل چند توصیه تغذیه‌ای برای بیماران مبتلا به دیابت، بیماری‌های کلیوی، فشارخون بالا، بیماری‌های قلبی و بچه‌ها و سالمندان داریم که با رعایت آنها می‌توانند نوروز سالم‌تری را پشت‌سر بگذارند.

 

برای مشاهده به ادامه مطلب .... مراجعه نمایید.

۰ نظر ۰۵ فروردين ۹۳ ، ۱۲:۳۱
محمد زمانی مقدم

مصرف کالری بالا و کاهش فعالیت بدنی سبب چاقی و افزایش چربی شکمی می شود از طرفی با افزایش سن در اثر پیری توده عضلانی کاهش یافته و مصرف کالری بالا سبب افزایش چربی شکمی می شود زنان نیز با افزایش سن سطح هورمون استروژن در آنها کاهش یافته و چربی در بدن آنها توزیع می شود مشکل چربی شکم این است که فقط به لایه اضافی در زیر پوست محدود نمی شود و شامل چربی احشایی نهفته درون شکم و تجمع اطراف ارگان های داخلی هم می شود و چربی احشایی سبب مشکلات سلامتی و به مراتب خطرناک تر از چربی زیر پوست است.


برای مشاهده به ادامه مطلب ... مراجعه نمایید.

۰ نظر ۰۵ فروردين ۹۳ ، ۱۲:۲۴
محمد زمانی مقدم