تغذیه و سلامتی

محمد زمانی مقدم

تغذیه و سلامتی

محمد زمانی مقدم

تغذیه و سلامتی

خرما کسالت بهاری را برطرف می‌کند

پنجشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۳، ۰۹:۰۰ ق.ظ

وقتی مقدار هیستامین در بدن بالا می‌رود حالت خواب‌آلودگی و کسلی به وجود می‌آید. خرما جزء میوه‌ها محسوب می‌شود و دارای یک قند سالم است که، مصرف هر ۲ عدد خرما در روز یک واحد میوه محسوب می‌شود.


برای مشاهده به ادامه مطلب ... مراجعه نمایید.

در فصل بهار به دلیل گرده گل‌ها و به خصوص زمانی که درخت چنار شروع به جوانه می‌کند، حساسیت بیشتر می‌شود و بیشتر در افرادی که مستعد آلرژی هستند به وجود می‌آید. در فصل بهار بدن برای جلوگیری از حساسیت، آنتی هیستامین لازم را برای ضد هیستامینی که در بدن موجب آلرژی می‌کند، می‌سازد. وقتی مقدار هیستامین در بدن بالا می‌رود حالت خواب‌آلودگی، عصبانیت، کسلی، عطسه، سرفه، آبریزش بینی، سوزش و خارش چشم به وجود می‌آید. خرما دارای موادی چون ویتامین A، C، آهن است که زینک موجود در خرما باعث کاهش خستگی می‌شود و در فصل بهار مصرف آن توصیه می‌شود. خوردن میوه همراه با صبحانه و مصرف موادی که دارای امگا ۳ هستند مثل کنجد و حلوا ارده به دلیل اینکه بدن را مقاوم می‌کند و همچنین خوردن شیر گرم قبل از خواب نقش بسزایی را در برطرف کردن خستگی ایفا می‌کند. مصرف خرمای‌ تر از خشک بهتر است به دلیل اینکه خرمای خشک ویتامین C، زینک، آب کمتری دارد و دارای قند بیشتری است.

۹۳/۰۱/۲۱
محمد زمانی مقدم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی